densetsu_x said:
I don't even think the "cost" is really a factor.
My understanding from some of the other topics has been this.
1. Player A Summons a monster. Summoning a monster has no speed effect.
2. Player B has the chance to negate the summon with "Horn of Heaven" or "Solemn Judgment". This is not chaining to the summon, but rather activating a new chain. If Player B successfully activates and resolves either "Horn of Heaven" or "Solemn Judgment", the summoned monster is destroyed and not considered properly summoned to the field.
3. Assuming the monster's summon was not negated, Player A has the right to activate any trigger effect of the monster he summoned or activate a spell or trap card in response to the monster being summoned (such as "Torrential Tribute"). Again, this is not chaining to the summon, but rather starting a new chain. If Player A does any of this, Player B has the right to chain.
3a. In the case of a monster like "Breaker the Magical Warrior" where a non-continous effect is automatically activated upon summoning, Player B may chain to the activation of this effect. Priority here has already been used to activate the effect of the monster in question.
4. If after summoning, Player A does not wish to activate the effect of the monster, Player B may then activate a set quickplay spell or trap.
So "Priority" has been the turn player simply having the first option to either use his monster's effect or activating an appropriate spell/trap before his opponent has the chance to do that. If he doesn't wish to do either, then his opponent has the right to respond accordingly.
- Andrew
I also have worked out such a thing (in Dutch):
"Prioriteit:
Hoewel deze regel niet in ons spelregelboekje staat en niet wordt toegepast op de DM Expert GBA spellen, staat het wel in het Japanse Konami (<- De makers van het spel) spelregelboek en is bekend bij de Japanse en geavanceerde Amerikaanse (en onderhand ook Europese) Duelisten.
Bij een Summon:
Player A: Verklaart een summon, summont een monster (kaart is fysiek op het veld).
Player B: Mag ALLEEN Horn of Heaven of Solemn Judgment activeren (Counter Traps moeten direct na hetgene wat ze willen negaten of effecteren gespeeld worden).
A: Monster is succesvol gesummoned (hij is nu theoretisch op het veld), mits de summon niet is genegate, effecten worden toegepast:
A1: Als er een Continuous Effect op het veld is, word deze als eerst toegepast.
A2: Als het monster een Continuous Effect heeft, is deze nu aanwezig op het veld (hierop kan niet gechained worden).
A3: Als er een Trigger Effect op het veld is, dat door een summon wordt getriggered, dan wordt deze toegepast.
A4: Als het monster een Trigger, Cost of Multi-Trigger Effect heeft die nu geactiveerd kan worden, dan kan deze worden toegepast (als het een eigen-summon trigger is, dan MOET het worden toegepast).
B: Mag reageren met gesette Traps of Quick-plays.
Dit is gebaseerd op wat ik op Edo's site heb gelezen, de info op YGOrealms, en mn eigen logica."
Priority: the rule that the Turn Player may activate an effect first.
The opponent may not activate a card, unless he chains it to an activation, or activates it when the turn player declines to activate an effect, while he can (ie after a summon, in the Battle Step, in the Damage Step, at the end of an Phase).
(NOTE: Not the translation of what I said before)
For what I know, the priority rule existed since the beginning of Magic: The Gathering...
Correct me if I'm wrong.